"ידיים על ההגה": הרצוג מחק את פוסט הדרישות להצטרפות לממשלה

    נגרם נזק גדול למחנה השמאל-מרכז כולו, שחש אכזבה ותומכיו מאבדים את מעט התקווה שנותרה בליבם להחליף את שלטון הימין הקיצוני
    איתי גדסי No Comments on "ידיים על ההגה": הרצוג מחק את פוסט הדרישות להצטרפות לממשלה

    זה כבר הפך לרוטינה. כל פעם שהרצוג מנסה לשדר רצינות ומנהיגות – משהו בדרך משתבש • והפעם: פוסט בו פירט את דרישותיו מנתניהו הוסר, והובהר כי נכתב בטעות ע"י אחת העובדות במטה • וליריביו יש הרבה מה לומר גם על זה

    נגרם נזק גדול למחנה השמאל-מרכז כולו, שחש אכזבה ותומכיו מאבדים את מעט התקווה שנותרה בליבם להחליף את שלטון הימין הקיצוני
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא נעים: פוסט תנאים לכניסה לממשלה שהעלה יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, הוסר מהרשת החברתית פייסבוק לאחר זמן קצר.

    בפוסט כתב הרצוג בתמונה מעוצבת כי התנאים להצטרפות לממשלת נתניהו הם: הורדת יוקר המחיה, מעורבות בהחלטות על מתווה הגז, קבלת סמכויות לעצירת החרם הבינלאומי, שמירה על בית המשפט העליון, ביטול חקיקות גזעניות, ופתיחת המו"מ עם מדינות האיזור ויישום תוכנית ההפרדה מהפלסטינים. הפוסט נחתם במילים, "אין ידיים על ההגה – אין ממשלת אחדות".

    למרבה ההפתעה, למרות שהפוסט פורסם בפומבי בפייסבוק, הוא הוסר לאחר שעה קלה, וגרם למבוכה ללשכת הרצוג. ‏דוברות המחנה הציוני מסרו: "הבהרה: הפוסט שעלה בעמוד הפייסבוק של הרצוג (ובו תנאים לכניסה לממשלה) נבע מטעות של אחת מעובדות המטה ועל כן נמחק".

    למרות שהפוסט שפורסם הבוקר הוסר, בעמוד הפייסבוק של הרצוג פורסם אמש תנאיו לכניסה לממשלה. שם כתב: "השמועות על פריצת דרך היו מוקדמות. עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת – אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות. כולם אוהבים את המושג "אחדות". אבל בעיניי מה שקובע היא שאלת הדרך המשותפת".

    "אם אקבל את המנדט לעצור את מסע ההלוויות הבא ולבלום את סכנת החרם הבינלאומי, להחזיר את ארצות הברית ואירופה להיות בנות ברית, לפתוח משא ומתן עם מדינות האזור ולהיפרד מהפלסטינים לשתי מדינות כדי לעצור את מסע הטרור המתמיד – אז אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה.

    "אם אקבל מנדט להוריד את יוקר המחיה, להגן על הציבור במתווה הגז, לשמור על בית המשפט העליון, לבעוט לכל הרוחות את החקיקה הגזענית המתועבת– כשזה יקרה אדע שהידיים שלי מחזיקות בהגה.

    "אני מודאג ומוטרד מהיקף השנאה ברחובות, האלימות, הגזענות וההסתה נגד אישי ציבור, קציני צבא ושופטים. יש לכולנו אחריות להפחית את השנאה ברחובות ולחזק את הפיוס הפנימי. עד לרגע זה וכפי שנאמר כל הזמן – לא הונחה הצעה שתואמת את הקווים האדומים שלי.

    ח"כ מיקי רוזנטל פרסם לפני זמן קצר הודעה התוקפת את הרצוג על "המהלך המבזה" כלשונו. בין היתר כתב רוזנטל: "הניסיון הנואש, בכל מחיר, לזחול לממשלה הסב נזק אדיר למפלגת העבודה שמצטיירת כעת כולה כחסרת חוליות, אופורטוניסטית שתתקשה מעתה עוד יותר להנהיג אופוזיציה לוחמנית.

    "נגרם נזק גדול למחנה השמאל-מרכז כולו, שחש אכזבה ותומכיו מאבדים את מעט התקווה שנותרה בליבם להחליף את שלטון הימין הקיצוני.

    "נוק-אאוט לאמינות: כאלו שמשבר האמון בין הציבור לפוליטיקאים לא חמור מספיק, לאחר שהבטיח יו"ר מפלגתי פומבית שלא יכנס לממשלה, בחר גם להכחיש שוב ושוב את עצם המגעים עם נתניהו ואנשיו – הכחשות שהתבררו כשקרים גסים.

    לסיכום קורא רוזנטל בפומבי להחליף את הרצוג: "החלק החמור ביותר לטעמי הוא העובדה שהמהלך הנוכחי הוא החלטה של פוליטיקאי בודד, לזנוח את קהל המצביעים שנתן בו אמון ולזלזל באינטרס הלאומי לשם מטרה אחד בלבד – הצלת הקריירה הפוליטית שלו. בשורה התחתונה, הנזק האדיר כבר נעשה ולצערי הוא בלתי ניתן לשיקום כל עוד הרצוג נשאר בתפקידו.



    0 תגובות